0
0
Produktguide: Kosttilskudd å ta under trening

Under trening handler det om å motvirke tretthet gjennom å forsyne kroppen med drivstoff og i form av riktige næringsstoffer. Muskelbrensel nummer 1 er karbohydrater, men det finnes også andre kosttilskudd som kan være til god hjelp.

Å ta kosttilskudd under pågående trening er spesielt fordelaktig hvis du trener lengre pass. Også de som strever etter å gå ned i vekt drar nytte av det – riktige kosttilskudd motvirker muskelnedbrytning og sikrer dermed at vekttap hovedsakelig er fett.

1. BCAA (grenade aminosyror)

BCAA (forkortning av branch-chained amino acids) har en åpenbar plass i shakern under ditt pass, uansett hvilken treningsform du utøver. Hvorfor? For at det motvirker både muskelnedbrytning og mental tretthet. Win-win!


Topp-3 BCAA-produkter

279 kr
Kjøp Kjøp

2. Raske karbohydrater

Karbohydrater lagres in i musklene som glykogen, der det anvendes som drivstoff for all anstrengelse som varer lenger enn 10 sekunder. Å ta karbohydrater i tilskuddsform kan dermed være fordelaktig for praktiskt talt alle typer trening.


Topp-3 karbohydratsprodukter

3. Væskeerstatning

Væskeerstatning er kosttilskudd som blandes med vann som gir en isoton løsning med optimalt innehold av elektrolytter og mineraler for å gjenopprette væskebalansen i kroppen. Brukes i forbindelse med fysisk aktivitet for å motvirke væskemangel.


Topp-3 væskeerstatning

Relaterte artikler