0
0

Mistet treningsmotivasjonen? Slik kommer du i gang igjen!

Er treningslysten på bånn og du aner ikke hvordan du skal komme tilbake til gode treningsrutiner? Det er helt normalt at motivasjonen til å trene går opp og ned for de fleste av oss. Her får du derfor 5 tips som kan hjelpe deg i gang igjen.

1) Prøv noe nytt

Har du slitt lenge med motivasjon og treningslyst så kan det være på tide å prøve noe helt nytt. Finn inspirasjon i en ny treningsform eller en idrett, en ny øvelse, eller en gruppetime. Det å melde seg inn på et nytt senter og trene i andre apparater og med annet treningsutstyr kan også kickstarte motivasjonen. Sjekk ut mulighetene der du holder til og utfordre deg selv til å teste ut noe du aldri har gjort før!

2) Skriv treningsdagbok

Loggfører du det du gjør på trening er det enklere å se progresjon og framgang. Når du ser at jobben du legger ned gir resultater er det lettere å holde motivasjonen til å fortsette! En treningsdagbok kan også gjøre det enklere å planlegge de neste øktene. Samtidig har du muligheten til å se tilbake på en treningsperiode og lære av den. Bruk tidligere erfaringer til å legge nye planer og treningsmål. 

3) Skaff deg noe nytt!

Selv om det høres overfladisk ut, så kan det å kjøpe seg noe nytt treningstøy eller treningsutstyr bidra til å gi en skikkelig boost på treningsfronten. Hva med å investere i en ny treningsbukse eller treningsutstyr du har ønsket deg lenge? En ny spilleliste med treningsmusikk kan også gjøre underverker for treningslysten! Andre alternativer kan være å investere i timer med personlig trener eller et medlemskap på et nytt senter.

4) Tenk på følelsen etterpå

Det ER tungt å komme i gang igjen, men du vet nok også at når du har kommet deg over dørstokkmila så er mye gjort! Prøv å tenk tilbake til den deilige endorfinrusen og godfølelsen du får i kroppen etter en treningsøkt. Du vil merke at både hode og kropp er lettere til sinns etter noen minutter med fysisk aktivitet. I tillegg har du også en god unnskyldning til å kunne nyte en deilig proteinbar eller proteinpudding som et perfekt restitusjonsmåltid etterpå! 

5) Start NÅ

Du trenger ikke å vente til mandag eller en ny måned for å sette i gang - start i dag, start NÅ! Ikke heng deg opp i fortiden. Dropp å bruk energi på å plage deg selv med dårlig samvittighet fordi du ikke har fått trent slik som du skulle ønsket den siste tiden. Tenk heller at det er nå du har muligheten til å gjøre forandringer som påvirker årene som ligger foran deg!

Relaterte produkter
999 kr
199 kr
299 kr
Kjøp Kjøp